Code.org

Beskrivelse av tjenesten                                                                                   Code.org er en web-applikasjon for blokkprogrammering. Tjenesten er laget for elever på barne-, ungdoms- og videregående skole, og alt undervisningsmateriale er tilgjengelig gratis med åpen kildekode (CC-lisens). Eleven må ikke opprette konto eller oppgi personopplysninger for å delta i kode-veiledninger eller prøve kursene.

Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.

Det er skolen som er ansvarlig for å sikre at retningslinjer blir ivaretatt.

• Det skal ikke opprettes brukerkonto.
  • Elevene skal ikke lage innhold som legger opp til at det skal gis personopplysinger.

Alt undervisningsmateriell er tilgjengelig gratis (åpen kildekode).
Code.org

Hvor lagres informasjon

USA.

Leverandøren benytter underleverandører. Hvem disse er og hva de gjør kan du lese om på siden for oversikt over underleverandører.

Nei. Dersom retninslinjene ovenfor følges er det ikke nødvendig med databehandleravtale eller SCC.

Spørsmål rundt bruken av tjenesten
Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen.