Gå med Osloskolen i Pride-paraden 29. juni

diagram

Vi anbefaler at elever går sammen med foresatte. I år starter paraden kl. 12 på Grønland og går opp til Pride-park i Sofienbergparken.

Praktisk informasjon:

• Oppmøtetidspunkt er lørdag 29. juni fra kl. 11 i Platous gate.
  • Paraden starter kl. 12.
  • Det tar ca. 2 timer og 30 minutter å gå hele paraden.
  • Osloskolen går som nr. 102, etter Oslo kommune.
  • Ruta starter i Grønland til Sofienbergparken, gjennom Jernbanetorget.
  • Du finner både vektere og Røde Kors langs ruta.

Oslo Pride er arrangør for pride-paraden, og har gjort en grundig risikovurdering i samarbeid med blant annet politiet.

Alle som går med i paraden, kan få Osloskolens t-skjorte med teksten «Osloskolen for alle – elsk hvem du vil.»
Ta kontakt med Eva Rekve eva.rekve@osloskolen.no eller Linda Sørfjord linda.sorfjord@osloskolen.no

Se informasjon på Oslo Pride sine nettsider.

I Osloskolen markerer vi mangfold

Osloskolen er mangfoldig, og vi har mange ulike barn med ulik bakgrunn, ulik religion og forskjellige familiekonstellasjoner. I klasserommene våre sitter det elever som har to mødre eller to fedre, elever som er usikre på egen seksualitet og elever som er redde for at mennesker de er glade i skal bli utsatt for hat eller hets.

Vi er opptatt av at skolen skal være en trygg og god arena for alle elevene våre. Det gjør vi blant annet ved å lære elevene om at vi alle er forskjellige, og at vi må ha rom for å akseptere variasjon og ulikheter.

Kunnskap om kjønns- og seksualitetsmangfold i skolen skal bidra til et trygt skolemiljø for alle, uavhengig av hvem vi forelsker oss i, hvordan vi velger å uttrykke vår identitet og hvilken familie vi er en del av.

Skolene i Oslo markerer pride på forskjellige måter, og vi tilpasser undervisningen til de ulike elevene med utgangspunkt i læreplanene.