Beskrivelse av tjenesten
Quiver - 3D Coloring App er en tjeneste hvor elevene kan fargelegge ulike motiv. Dette gjøres ved at lærer velger motiv elevene skal bruke, og deler dette fysisk med elevene som tar bilde i appen.
Er tjenesten godkjent?
Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.
Hvem kan bruke tjenesten?
- Elever
- Lærere
- Skoleledelse
- IKT-ansvarlig
Er det noen retningslinjer for å bruke tjenesten?
Det er skolen som er ansvarlig for å sikre at retningslinjene blir ivaretatt.
- Pålogging: Man skal ikke logge på tjenesten for å bruke tjenesten.
- Elevene får tilgang til appen ved at den tildeles av IKT-ansvarlig.
- Tjenesten trenger tilgang til kamera for at eleven skal kunne ta bilde av et motiv de skal fargelegge. Motivet utdeles av lærer, og skal ikke være av personopplysninger (for eksempel klassebilde, eller lignende).
- Informasjonen lagres lokalt på nettbrett.
Hvilke personopplysninger bruker tjenesten, og hva brukes opplysningene til?
Ved å bruke gratisversjon av tjenesten, lagres det ingen personopplysninger. Det er kun enheten som identifiseres.
Betalingsmodell for tjenesten
Gratis versjon av tjenesten.
Tjenesten finnes også i betalt versjon, og brukerne får opp reklame om abonnoment for tjenesten. Dersom man trykker "subscribe now", kommer det et eget kontrollvindi hvor det står "Grown ups only!" og brukerne får ikke kjøpt tjenesten uten betalingsinformasjon.
Lenke til personvernerklæring
https://quivervision.com/privacy-policy
Hvor lagres informasjon?
Leverandør lagrer ikke informasjon.
Lenke til App Store
Quiver - 3D Coloring App on the App Store (apple.com)
Leverandør
QuiverVision, New Zeland.
Underleverandører
Leverandør bruker ikke underleverandører.
Er det etablert databehandleravtale eller standard personvernbestemmelser (SCC)?
Ikke behov da det ikke skal behandles personopplysninger.
Spørsmål rundt bruken av tjenesten og brukernes rettigheter?
Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen