Salaby (pilotering)

Salaby er et digitalt læringsunivers for barneskolen, og det finnes ulike former for læringsmateriale i ett og samme univers. Lærere og elever har tilgang til historier, filmer, spill og fellesaktiviteter for ulike temaer og fag. Elevene blir engasjert til å se historier, til engasjerende spill og blir involvert i valgt tema. Salaby legger opp til at elevene skal føle mestring i læringssituasjonen.

Tjenesten er under pilotering.

• Lærere
  • Elever

• Pålogging: Det skal benyttes Feide for pålogging.

• Feide-informasjon
    • Navn
    • Epost
    • Rolle
    • Skoletilknytning
    • Varighet på tilgang
  • Brukergenerert informasjon:
    • Elevens progresjon, hvor langt eleven har kommet slik at man kan fortsette der man slapp neste gang eleven logger på.
    • Lærere har også mulighet for å lage egne spillelister. Disse listene må læreren slette selv.
    • Læreren har også en oversikt over hvilke oppgaver de har sendt til elever, og her har elev og lærer tilgang til sammen. En elev ser kun egne oppgaver og dialog med lærer. Oppgaver ligger lagret i 3 uker før de slettes.

Osloskolen har lisensavtale med Gyldendal.

Lenke til personvernerklæring:

Hvor lagres informasjon:

Norge. Dersom annet ikke er avtalt i kontrakt, vil brukeropplysninger bli slettet 2 år etter utløpt lisens eller inaktivitet.

Gyldendal.

Leverandørens supporttjeneste

Atea, driftsleverandør. Norge. Serverlokasjon EU.

Osloskolen har databehandleravtale med Gyldendal.

Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen.