Kikora

Kikora er en tjeneste hvor elevene kan trene på matematiske oppgaver.

Eleven velger trinn for å øve på matematiske oppgaver og får tilpassede oppgaver for sin alder. Gjennom oppgavene får elevene trening i å regne, lese og tolke, og i å bruke digitale hjelpemidler.

Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.

• Elever
  • Lærere

• Pålogging: Tjenesten bruker Feide-pålogging

Disse feltene benyttes fra Feide:

• Navn (userinfo-name) - Sentral funksjonalitet for å opprette personlig konto hvor historikk og bruksdata lagres.
  • Brukeridentifikatorer hos organisasjonen (userid-feide)
  • E-post (email)
  • Organisasjonstilhørighet (groups-org)
  • Gruppetilhørigheter for undervisning (groups-edu) - Gruppetilhørighet for at lærer skal ha oversikt over egen klasse.
  • Foretrukket språk (userinfo-language) - for å gi brukeren ønsket målform eller språk.

Leverandøren oppgir videre at de behandler

• Brukernavn, passord og informasjon som hjelper oss å vite at du er du.
  • Informasjon om skolen din, klassen/gruppen din og læreren din.
  • Informasjon om alle utregninger du gjør, når de ble gjort, hvor lang tid du brukte og hva Kikora-programmet svarte deg.
  • Informasjon om lekser, tester og andre ting læreren din gir deg i programmet.
  • Informasjon om du sender noen melding til oss inne i Kikora-programmet.
  • Informasjon fra MatteMaraton, slik som distanse løpt, dato og tid brukt.
  • Informasjon om de som har bestilt din brukerkonto og ting knyttet til dette.

Osloskolen har lisensavtale med Kikora.

Lenke til personvernerklæring:

Personvernerklæring for barn: https://kikora.no/personvern_barn

Innenfor EU. Dataanalyse skjer i Australia, kontraktsbasert slik at dersom personopplysninger overføres, så er dette ivaretatt i henhold til krav i EU.

Kikora AS

Blix Solutions AS - Norge. Driftsleverandør av tjenesten.
Amazon Web Services - EU. Driftsleverandør.
Salesforce.com - EU. Kundesystem og supportsystem.
Inspera AS - EU. Dataanalyse, statistikk, testverktøy og funksjonalitetsutvikling.
Inspera AB - EU. Dataanalyse, statistikk, testverktøy og funksjonalitetsutvikling.
Inspera ApS - EU. Dataanalyse, statistikk, testverktøy og funksjonalitetsutvikling.
Inspera UK Ltd - EU. Dataanalyse, statistikk, testverktøy og funksjonalitetsutvikling.
Inspera Australia PTY Ltd. - Australia. Dataanalyse, statistikk, testverktøy og funksjonalitetsutvikling.

Osloskolen har databehandleravtale med Kikora.

Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen.