Creaza

Creaza tilbyr kreative verktøy med faglig innhold og oppgaver
samt komplette læremidler i engelsk, samfunnsfag, naturfag og KRLE.

Elever og lærere produserer kreative digitale produksjoner som tegneserier, filmer, presentasjoner, tankekart, podcaster m.v gjennom bruk av verktøy og innhold i tjenesten.

Creaza består av flere moduler, slik som Cartoonist for å lage tegneserier, Mindomo for å lage ulike tankekart og AudioEditor for å lage lydfiler og ta opptak.

Lærer kan tildele oppgaver til elevene, og gi elevene tilbakemeldinger på arbeidet de gjør.

Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.

• Lærere
  • Elever

• Pålogging:  Det benyttes Feide for pålogging.
  • Elevene jobber aktivt med nettvett. Det må etableres klare retningslinjer for hva som kan legges ut og ikke, blant annet at personopplysninger og særlige kategorier av opplysninger ikke skal deles.

Appen benytter seg av Feide for påloging både for lærere og elever.

Disse feltene i Feide benyttes

• Navn (userinfo-name)
  • Brukeridentifikatorer hos organisasjonen (userid-feide)
  • E-post (email);Foretrukket språk (userinfo-language)
  • Organisasjonstilhørighet (groups-org)

Det samles også inn statistikk over bruk, som skal være anonymisert men kan være info som

• Type enhet brukeren kommer fra
  • Operativsystem
  • Nettleser
  • IP-adresse

Utover dette lagres det innholdet elevene produserer i tjenesten.Dette kan være tekst, videoer, bilder og lyd, beroende på hvilken oppgave ellevene tildeles.

Osloskolen har lisensavtale med Creaza. Elevene utsettes ikke for reklame.

Lenke til personvernerklæring:

Irland og Tyskland.

Creaza.

Underleverandører:

• Inspera AS - Norge, Utvikling
  • Comono AS - Norge, Utvikling
  • Expert Software Application srl. -Romania, Utvikling og underleverandør av Mindomo som hostes på Hetzner i Tyskland
  • AWS Amazon - Irland, Creaza hostes i Irland.
  • Wevideo Inc. - USA, Rendering service. Behandler ingen persondata. Tjeneste for eksport til mp4 og mp3 filer.

Osloskolen har inngått databehandleravtale med Creaza.

Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen.