Ludenso Create

Ludenso Create er et brukervennlig læringsverktøy som lar elever visualisere ideene sine i 3D og dele unike AR-opplevelser. Med oppgaver klare til bruk i klasserommet og på hjemmeskole, kan elevene raskt komme i gang med ulike oppgaver. Visualisering, overføringsverdi fra teori til praktisk produkt (feks. arkitektur), hvordan kan et prdukt se ut (entreprenørskap). Elevene bruker VR-briller for å se det de har laget.

Tjenesten er vurdert i henhold til personvernrutiner, og kan benyttes i Osloskolen.

• Lærere
  • Elever

• Pålogging: Det skal benyttes FEIDE-pålogging for denne tjenesten

Det finnes alternative påloggingsmåter for denne appen, så det er viktig å følge opp elever slik at de logger seg på med sin FEIDE-bruker.

Ludenso har FEIDE-pålogging. For pålogging til tjenesten kreves

• Navn (userinfo-name)
  • Brukerindentifikatorer hos organisasjonen (userid-feide)
  • E-post (email)

Tilgangsstyringen til Ludenso er rollebasert, og det er kun faglærer som har tilgang til å se elevenes arbeid i Ludenso.

Evaluering fra elevene i etterkant av prosjektet, gjennomført av lærerne muntlig med elevene.

Skolene benytter seg av gratis app.

Elevene blir ikke utsatt for reklame i Ludenso.

Lenke til personvernerklæring:

Hvor lagres informasjon:

Elevene lager 3D figurer, elevarbeidet lagres på Microsoft sine servere i Norge.

Ludenso AS

Microsoft (Norge).

Det er inngått databehandleravtale med Ludenso.

Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede personvernerklæringen for Osloskolen.