Jamf Parent

Jamf Parent er en app kun for foresatte til elever som bruker iPad i Osloskolen. Appen kan ikke brukes til overvåkning, men kan låse elevenes iPad til én app, skjule apper og begrense nettilgang.

Appen er en del av Jamf, som er systemet for iPadhåndtering i Osloskolen, og fungerer kun for styring av iPader som er administrert av dette systemet.

Funksjonene består av:

• Applock: Låser iPaden til én eller flere apps. Andre apper skjules.
  • Weblock: Låser iPaden til én eller flere nettsider.
  • Lessons: Lessons kombinerer Applock og Weblock, kan lagres og brukes om igjen.

Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.

• Foreldre

• Pålogging: Foresatte må godta vilkår for opprettelse av brukerkonto i Jamf via Samtykkeportalen. Foresatte får påloggingsinformasjon på epost. Dersom samtykket trekkes slettes brukeren.
  • Appen er tilgjengelig for alle foresatte, men vil bare fungere dersom de har barn mellom 1. og 10. trinn.
  • Appen fungerer mellom klokken 15.00 og 08.00 på hverdager, i helger og ferier.
  • Appen krever at Jamf Student er installert på eleven skole-iPad (skjer automatisk)

I tjenesten samles det inn følgende informasjon:

• Bruksstatistikk
  • Lokasjonsdata
  • Diagnostikk

Apple kan bruke analyseinformasjon, statistikk og enhetsinformasjon som er anonymisert, slik at ikke brukeren personlig blir identifisert. Dette gjelder for alle deres tjenester. Les mer her:

Betalt tjeneste - ingen markedsføring i tjenesten.

Informasjon er lagret på servere i Europa

Lenke til appstore

Jamf

Jamf som leverandør benytter følgende underleverandører:

• Amazon Web Services, Inc. – skytjenester
  • Microsoft Azure

Alle tjenester er beskrevet her: https://www.jamf.com/jamf-subprocessors/

Osloskolen har inngått avtale med Jamf

Spørsmål rundt bruken av tjenesten og brukernes rettigheter?

Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede  personvernerklæringen for Osloskolen