Soundtrap for Education

Denne vurderingen gjelder Soundtrap for Education.

Sountrap er en tjeneste for å lage musikk. Brukeren har tilgang til instrumenter i selve tjenesten og kan lage musikk uten å gjøre lydopptak med fysiske instrumenter.

Lærer kan dele elever inn i grupper så de kan samarbeide om musikkprosjekter i tjenesten.

Tjenesten er godkjent til bruk i Osloskolen.

Lærer

Elev

Pålogging:

• Elevene skal logge på med sin skoleplattformbruker.
  • Elevene skal ikke fylle ut profilen sin med bilde eller mer informasjon enn det som hentes fra skoleplattformbruker.

Administratorkonto har mulighet for å tilpasse innstillingene i tjenesten. Utdanningsetaten anbefaler å:

• Skru av meldingsfunkjsonen
  • Skru av kommentering av andres innhold.

Når appen brukes til podcastinnspilling må elevene passe på å ikke oppgi sensitive personopplysninger om seg selv eller andre.

lærer har tilgang til en tjenestene som heter Teachable gjennom Soundtrap, men denne skal ikke benyttes. Leverandøren av Teachable er per våren 2024 ikke godkjent.

Kontodetaljer og påloggingsinfo fra skoleplattformbruker, slik som navn, profilinformasjon og  e-post. Det er frivillig å oppgi mer informasjon og laste opp bilde eller lage en avatar.

Aktivitets- og innholdstata, slik som:

• Data elevene streamer, produserer, laster ned eller opp i tjenesten
  • Interaksjon mellom elever i tjenesten
  • Teknisk data slik som URL, IP-adresse, enhetsinformasjon.

Tjenesten koster penger.

USA og eu.

Soundtrap AB

Leverandørens supporttjeneste

Behandler kundedata eller tilbyr tjenester innenfor infrastruktur for Soundtrap sine tjenester:

• Google (Cloud Hosting Provider, USA) - godkjent etter DPF.
  • Amazon Web Services (Cloud Service Provider, kun for USA)- godkjent etter DPF

Andre tjenestefunksjoner:

• Amplitude (dataanalyse og digital optimalisering av plattform, USA)- godkjent etter DPF-
  • Hotjar (dataanalyse- og innsiktsplattform, begrenset til lærer/administratordata, Malta)- godkjent
  • Hubspot (CRM-plattform (oppfølgning av salg og kunder, begrenset til lærer/administratordata, USA) - godkjent etter DPF.
  • Sentry - godkjent etter DPF.
  • Teachable - ikke godkjent etter DPF.
  • YesWare - godkjent etter DPF.
  • Zendesk- godkjent etter DPF.

Databehandleravtale er inngått med leverandør.

Spørsmål rundt bruken av tjenesten og brukernes rettigheter?
Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den
overordnede  personvernerklæringen for Osloskolen