Anchor

Tjenesten skal brukes til å produsere videoinnhold i forbindelse med undervisning, og det er kun lærere som skal produsere innholdet i den.

Godkjent for frivillig bruk av lærer.

Leverandøren skriver i sin policy at de overfører informasjon til sine servere i USA, og at de kan dele personopplysningene med sine underleverandører. Tjenesten er gratis, noe som gjør at brukerne kan utsettes for markedsføring og/eller at det samles inn aktivitetsdata. Hva som gjøres med disse opplysningene er usikkert. Leverandør oppgir at de hensyntar EU-kommisjonens SCC, og tjenesten er derfor godkjent for frivillig bruk av lærer.

• Lærere

Det er viktig at lærerne regulerer innholdet i undervisningen, og en forutsetning for bruk er at elever skal ikke inkluderes i produksjonen og at lærer ikke pålegges å bruke tjenesten. Lærer må selv slette egen bruker og relatert innhold når læreren ikke har behov for å bruke tjenesten mer.

• Personopplysninger: navn, epost, passord og adresse, betalingsinformasjon
  • Aktivitetsdata:
    • Brukerprodusert innhold (eventuelle personopplysninger som deles i video/lyd).
    • Enhetsinformasjon som hva slags enhet som brukes, operativsystem, settinger, unik enhets-ID, nettverksinformasjon og annen enhetsspesifikk informasjon
    • Hvordan man bruker tjenesten og Spotify's andre tjenester – hva slags innhold man publiserer, hører på, interaksjon med andre brukere
    • Leverandør oppgir at de kan bruke informasjonen til å forbedre tjenestene sine

Gratis tjeneste.

Siden tjenesten er gratis, er det å anta at man brukeren kan utsettes for markedsføring.

Lenke til App Store

Spotify (USA)

Ikke oppgitt, etterspurt informasjon

Overføringsgrunnlag utenfor EU/EØS er de nye standard personvernbestemmelsene (C/2021/3972) gjeldende fra 2021.

Spørsmål rundt bruken av tjenesten og brukernes rettigheter?
Hvis du har spørsmål rundt bruken av tjenesten, ta kontakt med skolen. Alternative kontaktpunkter kan du finne i den overordnede  personvernerklæringen for Osloskolen