Nettbrett: Tips og triks

Math Learning Center
iThoughts

Ressurser fra Apple

Apple har flere online-ressurser som er gratis for alle. Ressursene inneholder lærerveiledninger og oppgaver man enkelt kan ta i bruk.

Showbie

Showbie er en innleveringsapp som brukes av flere skoler med læringsbrett. I Showbie kan elevene samle alle sine digitale arbeider, samtidig som lærerne kan gi tilbakemeldinger. For å ta i bruk alle funksjonene i Showbie, kreves det en lærerlisens. Det finnes noen begrensede muligheter i gratisversjonen av Showbie.

Logg på

Oversikt

Legg til

Vurdering

Del med utvalgte elever

Foreldre og flere lærere

Keynote

Keynote er Apples presentsjonsapp. Videoene viser noen funksjoner i appen som kan brukes for å lage undervisningsopplegg eller oppgaver.

Intro

Tidslinje

DA og MF

Tegning

Numbers

Dette er regnearkappen til Apple. Videoene viser hvordan man kan bruke appen til å lage et reisebudsjett, samtidig som man får en oversikt over grunnleggende funksjoner i appen. Appen er gratis.

Del 1

Del 2

Del 3

Clips

Clips er en lett videoredigeringsapp. Dette er lillebroren til iMovie og er rask og enkel å bruke. Appen er gratis.

Del 1

Del 2

Math Learning Center

Fractions

iThoughts

iThoughts er et tankekartverktøy. Det finnes en gratis variant av appen, med et begrenset antall tankekart.

iThoughts 1

iThoughts 2