Digitalt foreldremøte om russetid

Illsutrasjon av tre russ i russedrakt

Tirsdag 10. september klokken 19 – 20

Bli med på møtet her

Noen elever planlegger russetiden allerede på ungdomsskolen, og på noen skoler preger russetiden alle de tre årene på videregående. Det kan påvirke både vennskap og skolemiljø. I tillegg opplever mange elever et enormt press fra kommersielle aktører, både gjennom tvilsomme kontrakter og kjøpepress av ulike produkter.

Både elever, foreldre og myndigheter ønsker å snu en dårlig trend og jobbe for en mer inkluderende russefeiring – der de kommersielle aktørene får mindre makt.

På foreldremøtet løfter vi noen av utfordringene med russetiden. Vi vil legge spesielt vekt på hvordan de kommersielle aktørene prøver å påvirke ungdommen vår, og hva dere foreldre kan gjøre. Russetiden er i endring, og vi vil fortelle hvilke endringer som kommer de neste årene.

Lenke til møtet

Foreldremøtet strømmes direkte her

• 10. september
  • klokken 19 - 20

Disse treffer du:

• Ivar Brandvold, forfatter av boka "Fitte og diesel"
  • Karianne Stordal, mor og administrator av Facebook-gruppa "Russeforeldre på 2020-tallet"
  • Elever fra Oslorussens Hovedstyre
  • Tone Fairway, rektor ved Oslo Handelsgymnasium
  • Marte Gerhardsen, utdanningsdirektør i Osloskolen
  • Julie Remen Midtgarden, byråd for utdanning

Tegnspråktolk og åpen chat

Møtet blir tegnspråktolket, og det vil være en åpen chat der du kan skrive inn kommentarer og spørsmål.